A Automatiseringsproblemen met rekenen : Het valt vaak als eerste op dat het kind langzaam rekent. Vaak zijn de antwoorden wel goed, maar er wordt tellend gerekend en dat kost tijd. Op den duur ontstaan er steeds meer problemen omdat de sommen moeilijker worden. Het leren van de tafels gaat moeizaam. Soms valt het pas in groep 5 op dat een kind met rekenen niet voldoende kan automatiseren omdat het kind heel handig is geworden in het snel tellen. In groep 3 heeft het kind vaak onvoldoende geoefend met automatiseren van de sommen onder de 10 en 20. Deze sommen vormen het fundament onder het 'rekenhuis'. Zonder dit fundament ontbreekt een stevige basis waarop verder gebouwd kan worden. Hoe eerder deze problemen worden onderkend, hoe sneller de remediëring resultaat oplevert.
Automatiseringsproblemen met lezen
B Begeleiding van startende leerkrachten
Begeleiding van rugzakleerlingen
Begrijpend lezen
C Coaching van leerkrachten
Communicatie
D Didactiek
Dyscalculie
Dyslexie
E Evaluatie
Externe remedial teacher
F Faalangst
Feedback
G Gedragsproblemen
H Handelingsgerichte aanpak
Handelingsplan
Hoogbegaafdheid
I Instructie
Interactie
J Juf
K Klassenleerkracht
Klassenmanagement
L Leerproblemen
Leesproblemen
Leren wordt weer leuk!
Lesgeven wordt weer leuk!
Lesvoorbereiding
M Meester
Methode
N Nabespreking
O Oefenen
Onderwijs Zorg Arrangement
Ordeproblemen
Ouders
Ontwikkelingsgericht onderwijs
P Pedagogisch klimaat
R Rekenproblemen
Remedial Teaching
Rugzak (LGF)
Rugzakbegeleiding op school
S Samenwerken
Startende leerkracht
Spellingsproblemen
T Taal in blokjes
Tellen op de vingers
U Uit het hoofd leren
V Verlengde instructie
W Werkhoudingsproblemen
Y Y
Z Zelfvertrouwen
Zorgleerling